Monday, June 21, 2010

Anda bijak jauhi zina!!



Firman Allah yang bermaksud : "dan janganlah kamu dekati zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang sangat buruk" (Surah Al-isra' : 32)

Firman Allah lagi yang bermaksud : "perempuan dan lelaki yang berzina, hendaklah kedua-duanya didera. Masing-masing 100 kali pukulan, janganlah sayang terhadap kedua-duanya dalam menjalankan agama Allah, jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Hendaklah hadir ketika menyiksa kedua-duanya, satu golongan daripada orang mukmin".
(Annur : 2)

bersempena dengan kempen "Anda bijak jauhi zina" dan bagi menunjukkan yang Nisa' Kapar prihatin terhadap isu pembuangan bayi yang saban hari menghiasi media massa, pada 7 Jun 2010 yang lepas, team Nisa' Kapar telah berjaya melaksanakan satu gerak gempur dengan mengedarkan risalah di Tapak pasar malam Kg Batu 4, klang.

Alhamdulillah, walaupun ini adalah percubaan sulung kami, namun ternyata mendapat respon dan kerjasama yang baik dari para pengunjung dan peniaga pasar malam tersebut. InsyAllah selepas ini akan ada siri-siri kempen yang seterusya demi mendidik dan memberi peringatan buat masyarakat setempat dalam usaha Nisa' untuk membendung isu ini.

(Pn Kartina, ketua Nisa' Kapar sedang mengedarkan risalah kepada para peniaga)






Terima kasih diucapkan kepada semua ahli Nisa' kapar yang terlibat untuk gerak gempur pada kali ini kerana sanggup turun dipanggil secara adhoc. Semoga Allah, pemilik zat yang Maha Agung sahaja mampu membalas segala jasa kalian.

Wallua'lam

No comments:

Post a Comment

Photobucket

I made this widget at MyFlashFetish.com.